יום שבת, 20 במרץ 2010

הם אומרים כן ירבה, אני אומר פן ירבה

במסגרת מסע השכנוע העצמי של עיריית בני ברק, שבמסגרתה מנסים גם לשכנע אותנו אודות איכות הניקון ומראה פני העיר, פירסם דובר העירייה תגובה על תוצאות סקר שביעות הרצון של תושבי בני ברק מנקיון העיר.

תוך כדי עיוני בלשון ההודעה הרגשתי חלחלה עזה, וצמרמורת חלפה בכל חלקי גופי.

המילים שהצליחו להסעיר אותי אמנם מעטים הם במספר, רק שניים, אולם בחובם טומנים הם פצצה מתקתקת.

ובכן שני המילים הם: "כן ירבו".

בטח אפכם מוסט עכשיו קצת הצידה, ומשער אני שאתם מפטירים משהו בסגנון של "הלא צמד המילים 'כן ירבו' הוא הברכה האולטימטית והמסורתית שעוברת בעם ישראל עוד מהיותו עם עבדים במצרים, ומה יוסל'ה רוצה, שעם ישראל חס וחלילה יתמעט?! בחסדי שמיים אנו נתרבה וכל חלומותיו יתבדו".

התשובה לתמיהתכם הן השאלות הבאות:

האמנם מצפים שליטי העיר לריבוי מספר תושביה?!
האם יש להם תוכניות להגדלת אוכלוסיית העיר?
האם הם מרגישים שיש להם התשתית המתאימה לקליטת אלפים נוספים?

למען לא ישתמע חלילה שאני נגד הריבוי בעם ישראל, אבהיר שאני מייחל להתרבות העם ובפרט החלק השתומ"צ שבה, אולם לא לידי בבני ברק.

במחשבה שניה, אם 160,000 תושבים עדיין חיים בעיר הזאת, ולא בורחים מהסירחון הגשמי, ההגייני, האסטתי או המנטלי שלה, ואפי' בחירות הם לא דורשים שיתבצעו בה, אז כנראה שעומס של עוד כמה אלפים לא ישפיע במיוחד על הרגשת התושבים.

 (לחץ כאן לצפייה בהודעת העירייה)

שבוע טוב
בברכת "זרענו וכספנו ירבה כחול"
יוסל'ה

תגובה 1:

  1. מה, לא שמעת על מצוקת הדיור החרדי?
    האם לא עדיף שנכדיו של ח"כ מוזס למשל יגורו בבני ברק צפופה, אבל לפחות עם אור ואוויר ולא במחסנים?

    השבמחק