יום שני, 16 בנובמבר 2009

נס גלוי! גם הבלוג הזה.

הפוסט הראשון אשר יחנוך את האתר החדש "ביקורת עיתונות", שכותביה שמו לה למטרה לבקר את העיתונות הכשרה (החרדית), יבקר את העיתון הותיק ביותר בציבור החרדי - "המודיע".
ביום ראשון י"ד חשוון, הופיעה סמוך ונראה לכתבה הראשית שענינה מערכת הגשמים הסוערת שהיתה בארץ בסוף השבוע הקודם, מסגרת מיוחדת בעמודה הראשי של העיתון ובה מסופר על "נס גלוי" בביה"ח לניאדו בנתניה.
כמובן שגם אני רציתי להתחזק קצת באמונה ובבטחון בה', ולקרוא על השגחה פרטית מיוחדת, ועל נס על טבעי נדיר במיוחד, או לשמוע על עוד יהודי שניצל ממוות קליני על מיטת ביה"ח, ייתכן גם שהיתה זו רעידת אדמה משולבת בברק שפגע בבניין ביה"ח אשר המיט את המבנה, אולם בדרך נס כל השוהים בו ניצלו.
אך "נס גלוי" קרה, והנס הגלוי היה שהחדר שבה נמצאים מכונות משוכללים החל להיות מוצף במים, אשר התחיל כבר לשטוף גם את החלקים התחתוניים של המכונות. והיות שבמכונות המודרניות הותקנו מערכות אלקטרוניות אשר מזהות בעיות ושולחות אוטומטית הודעות למהנדסים האחראיים עליהם, הם פשוט פעלו כמתוכנן ואכן שלחו את ההודעות האלה לכתובתם הנכונה. כמובן שמיד החלו בפעולת שאיבת המים, במקביל למהנדסים שהגיעו ותיקנו את הטעון תיקון. ויהי לפלא.
אכן נס גלוי.
וכמובן שהסיפור חייב להסתיים בציטוט דברי המהנדס שהיה שם אשר אמר בערך כך (איני זוכר את הלשון המדויק): "זה היה ממש נס משמים, אילו היינו מגיעים מאוחר יותר, כל המערכות כבר היו לאחר קריסה".
טוב, לא אלאה אתכם במלל רב, אשר תועלתו מוטלת בספק, רק אציין שאכן השתכנעתי שהיה כאן נס גלוי משמים, ושאפילו מהנדס המכונות של ביה"ח התבטא כך.
תודה רבה ליעקב רייניץ ולעורך שאחראי עליו, שבאמת הצליחו להפוך אותי למטומטם, עד שאני כבר רוצה להפוך גם אתכם לכאלה.

6 תגובות:

  1. בס"ד
    המילה המקצועית ל"מסגרת מיוחדת" היא "אינסרט" [Insert ].
    אבל מה לך להיטפל לכתב חדש מהדור החדש שגדל על ברכי המודיע, כלך לך אל מחוללי התעמולה החדשה כדוגמת א. פאר (ישראל קצובר) אשר כל החטאה של גראד הוא בבחינת "בנס לא היו נפגעים" וכו'.
    ולמרות הכל, אני כן רואה נס מסויים, הנס הוא שאפשר להחזיק ציבור ענק כזה, ציבור האמור להיות אמון על שימוש בכושר החשיבה שה' שתל ביצוריו הולכי על שתים, להחזיק אותם כשפוטים חסרי בינה לאורך כל כך הרבה שנים, זה כבר גובל בנס, אם כי לא ברור בתור נס להתנוסס או בתור עונש ועל דרך שאמרו רז"ל כד רגז רעיא וכו'
    הכותב, "קורא מעודד".
    מעודד שסוף סוף נמצא/ו "בני תשחורת" "צעירי הצאן" "ילדי חמד" אשר לא ישלימו עם מה ש"לא יעלה על הדעת" ולא יתרשמו ממה "שאחד ההורים אמר" כש"יצאו בהרגשה מרומתת" מ"עיני העדה", והם מוכנים להרים את האתגר להאיר ולהעיר ו"לתת צ'אנס לשכל"

    השבמחק
  2. גם אני, כמו המונים נוספים, רציתי להוסיף תגובה תומכת ו/או מבקרת, ונרתעתי אחור בגין המאמץ הדרוש להסתדר עם הסמן הלא-פעיל של המסגרת לכתיבת תגובות. מה שעוד יותר מתסכל היא העובדה שהפעם לא ניתן להאשים את ביל גייטס והקולר יהיה תלוי אך ורק בגוגל. אנא דאגו לתיקון הליקוי ותתכוננו לשטף של מגיבים.

    השבמחק
  3. אכן כפי שאנונימי כתב/ה
    זהו נס ז(י)ואולגי...
    אבל לעניינינו,
    אמנם נכון שעיתון חרדי ציבורי אמור להתבסס על ברכי האמונה, אך לשם זאת יש לייחד טור מיוחד העוסק בכך,
    ועוד,
    אולי זה נכון שגם מעבר לגבולות אותו טור,
    גם בכתבות היומיומית מתרחשים פה ושם ניסים (או יותר נכון, ניסונים) ואפשר או צריך להכניס אותם,
    אבל מכאן ועד ללהמציא ניסים.....
    תעודת עניות ל"המודיע"
    ואולי לנו הקוראים (עדיין)

    השבמחק
  4. ביקורת טובה.
    מקווה שתבקר עיתונים נוספים בהמשך...

    השבמחק
  5. מחכה להמשך הבלוג. זה מרתק!

    השבמחק
  6. מעניין אם היו כותבים שזה נס גם אם לא היה מדובר בבית חולים חרדי? (אולי אז זה נס נסתר)

    השבמחק